lørdag 11. oktober 2008

Tovet, hakket sitteunderlag i Topp t' tå






Jeg fikk noen nøster og noe restegarn av Topp t' tå av pappa. Nå har jeg fått brukt det opp. Jeg har veid sitteunderlaget, og det veier 270 gram. Det ble vel avlangt, men jeg synes det duger. Det skal loddes ut på Adventsfesten som Adopsjonsforum skal ha 6. desember.




Flat tokrokshakking, hakkenål: 9mm.
Jeg la opp 53 masker og hakket 33 doble riller.
Mål før toving:

60*44

Mål etter første toving:

55*36


Mål etter siste toving:

50*33

Jeg var ikke fornøyd med første gangs toving på 60 grader. Det var noen riller som over hodet ikke ble tovet, mens andre igjen ble veldig godt tovet. De øverste bildene er av sitteunderlaget etter toving. Topp t' tå egner seg ikke så godt til toving, har skjønt det nå, men tror sitteunderlaget kan varme en kald stump, litt i alle fall...

Ingen kommentarer: